Koolhydraat-arm dieet

 

Een van de trends op voedingsvlak lijkt momenteel de koolhydraat-arme voeding te zijn. Dit is een vrij ingrijpende manier van eten, die je niet ‘zomaar even’ doet. Dit dieet heeft een bepaalde opbouw en mag niet te lang worden volgehouden.

Op deze manier gaan eten vraagt dus om professionele begeleiding van een gediplomeerd diëtist.

 

Uit onderzoek is gebleken dat bij de volgende doelgroepen dit dieet goede resultaten kan geven;

– Mensen die al veel diëten hebben geprobeerd en een BMI hoger dan 27  – Mensen met (dreigende) diabetes type 2 en overgewicht – Vrouwen met PCO (overiumsyndroom) – Mensen met slaapapneu en overgewicht Wat is uw BMI? (bereken hier uw BMI)

 

Dit is de reden dat de diëtisten van Femke van Liere onlangs extra zijn geschoold op dit gebied.

Hierdoor zijn zij met hun paramedische kennis in staat om te beoordelen of het verantwoord is om hier mee aan de slag te gaan en mee te denken over de invulling van dit dieet. 

 

We kunnen een zo volwaardig mogelijke voeding opstellen,

die maximaal voorziet in de behoefte aan vitamines en mineralen.

 

We beoordelen of het zinvol is om vitamines aan te vullen. Dit hangt af van leeftijd, leefpatroon en eventuele gezondheidsproblemen.

 

Verder geven we suggesties, recepten en tips & trics bij de uitvoering van dit dieet.